Nummer ett

De som skriver bloggar är endera misslyckade författar-wannabees, författar-wannabees eller folk som tar sig själva på alldeles för stort allvar. Korrekt?
Hur det än är ställt med mig hoppas jag att någon någonstans av någon anledning får någon form av behållning av det jag har planerat att skriva framöver. Må det vara avskyvärt, avundsvärt, inspirerande eller bara ofattbart. Reagerar du har jag lyckats.
Vad ska jag locka med för att hålla dig kvar? Tja, att ägna mig åt hetsjakt på politisk korrekthet, konformitetsprinciper, moralisk fascism, ”sökandet efter sig själv” och dylika floskler, traditioner, fördomar och feghet kanske? Dessutom ska jag nog kunna bjuda på ett och annat skratt om du tillhör den välsignade skara av skadade människor som brukar tycka bra om mig, och som jag brukar tycka bra om.
Filosofi är ett stort intresse dessutom, som kommer att genomsyra mycket av det jag skriver. Då helst den del som kan sorteras in inom området semantik (betydelser och så vidare). Även musik, dataspel och psykologi till viss del, kan komma att avhandlas vad det lider eller njuter.
Välkommen åter!

Kommentera

