Game over

Nej, jag vill inte spela det här spelet mer.
Den äldre mannen är uppspelt över de fakta han besitter. Han vill dela med sig i form av material. Jag säger ”Vi hör av oss” betyder ingenting, det säger de för att bli av med dig.
Han blir förvånad, osäker. Tror han mig? Ja, efter betänketid. Han låter ledsen. Men jag har rätt.

Jag är cyniker, jag föraktar människan för att jag tror mig kunna förutsäga den. Ofta kan jag det, ofta är det enkelt. Men ibland har jag förbannat fel. Och jävlar vad skönt det känns!

Ofta är det när det gäller det professionella jag kan förutsäga vissa beteenden, men tyvärr har det blivit allt vanligare i den privata sfären också. ”Personen A beter sig på det där sättet för att nå målet M”, och visst har jag rätt.

Är det för att människorna blir simplare, eller är det för att jag blir bättre på spelet? Vilket som helst av alternativen är en katastrof.
Det får inte vara så enkelt.
Förbluffa mig, du simpla.

Kommentera

