Rösta ideologiskt

Det är ju valår, för den som varit förunnad att inte märka det. Så jag tänkte att även jag ska orda lite om saken. Jag är nämligen bekymrad för er, mina vänner.

Se för fan till att rösta ideologiskt!

Det var allt jag hade att säga. I stort sett.

Det dummaste du kan göra är att rösta på vem som har trevligast partiledare, vinner flest debatter, har snyggast affischer, bjuder barnen på hoppborgar (snacka om lockelser från Frestaren – KD använder här en taktik som beprövats av Satan själv. Bra jobbat!).

Rösta på den grundsyn, de värderingar, partierna står för. Det de vill ha på lång sikt. Vallöften ska tas med så mycket salt att mängden är direkt dödlig att förtära. Lika pålitligt som de löften en person avger strax innan klimax i sexakten, lika pålitliga är paniklögnerna som hasplas ut till höger och vänster strax före val.

Var inte korkad och låt dig påverkas av jippon. Du är inte mentalt prostituerad. Rösta ideologiskt.

Kommentera

