Erfarenhet


Om din personlighet är ointressant och du inte har uträttat något du är stolt över kan du åtminstone bortförklara: ”Jag har erfarenhet”. Det betyder inget annat än ”Jag har överlevt ett antal år och formats till något, men jag är inte speciellt stolt då jag inte format medvetet”. Du kan dessutom anklaga den som faktiskt vill och försöker något med att vara naiv. Så bevaras ett jag i förnekelse. Du är dock dömd till att sväva omkring i ett vakuum till du dör, även det något du inte kunnat påverka.

En reaktion på ”Erfarenhet

  1. Underbart inlägg! Det där med att du tar udden av erfarenhetsivrarna tycker jag om. Erfarenheter är bra men när alla erfarenheter blir ett slags kvitto på hur otroligt ”duktig” du är och hur mycket du hunnit med (dvs. inte hunnit reflektera eller annalysera), då mår jag dåligt.

Kommentera

