Bejaka det destruktiva


Jag är en periodare; socialt bipolär. Kanske mentalt också. Endera är jag i Jesus-fasen och försöker komma på botemedel och olika sätt att upplysa och förbättra för mänskligheten. Eller också är jag i Djävul-fasen: hatisk, destruktiv, brutalt kreativ; skadeglad och missunnsam.
För tillfället är jag i Djävul-fasen. För första gången i mitt liv bejakar jag den medvetet; njuter av varje tanke om att förstöra, krossa, bränna och härja. Jag ser barnet som glädjer sig åt glassen. Jag vill sparka den ur dess hand, hånskratta och spotta den solbrända modern rakt i ansiktet. Tanken får mig att bita ihop käkarna av vällust. Jag gör aldrig allvar av Tanken, men jag accepterar den som en fullgod tanke.
Jag inser att fullföljandet av Tanken är att följa mitt eget råd; censurera inte det destruktiva. Låt det vara en del av dig. Det är skillnad på tanke och handling.

Kommentera

