Märkligt bemötande

Jag ska starta eget företag.
När jag berättade det reagerade flera personer på ett, för mig, oväntat sätt: de började prata om svårigheter direkt.
”Då vet du att det är noga att du bla bla bla och bla bla bla”. ”Du vet väl att man inte har rätt till a-kassa om man har f-skattesedel?”.
Som de själva startat eget mot sin vilja, och var stressade över hur det skulle gå.
Vad är detta? Varför gör de så här? Personer som jag respekterar och som jag anser stå relativt nära mig.
Borde de inte önska mig lycka till istället?

En reaktion på ”Märkligt bemötande

Kommentera

