Alkohol

Ett säkert tecken på att en fest jag deltagit i var lyckad: jag förolämpade ingen. Det säger en hel del. Det hör till vanligheterna att jag säger exakt vad jag tycker, utan att försöka smälta in eller ”umgås”, när jag dricker alkohol.

Andra anledningar till att låta bli att bli berusad:
Hade en stund en idé om att hälla öl i någons mössa, men stoppades – som tur är – av min sambo.
Tog en full näve med karameller ur en skål. Lade sedan i sambos handväska.
Skadade fingret på en stol, så att det började blöda.
Kastade en ölflaska genom bilfönstret på hemväg. Träffade ingen – vad jag minns.
Kräktes två gånger på gräsmattan vid hemkomst.
Har idag svag huvudvärk och en mage i olag.

Kommentera

