Fantasivärld

Som ung hittade jag på en egen fantasivärld. Släktingar och familjemedlemmar hade bisarra namn som Åka, Svartja, Snobbar och Diddelidej Dobb Kansa. Vissa av dem förflyttade sig genom att studsa på gigantiska penisar.
Namnen fick de efter vad de såg ut att heta, när jag tänkte på deras ansikten. Än i dag tänker jag så om människor, och liknar dem vid olika sinnestillstånd. Jag tänker mig även vissa rörelser kopplade till deras utseenden, som en gurglande och hoppande hals.
Jag har försökt berätta det här för folk jag känner, men ingen tycks förstå. Och ännu har jag inte mött någon med liknande tänkande.

Kommentera

