Leve det oförstörda

Jag känner kärleken i mig. Faderns kärlek till sitt barn. Den är varm och inte fejkad. Jag har ifrågasatt den, och fått svar.

Det är det här jag älskar med människan: det oförstörda. Det oprogrammerade. Det oförfalskade, lögnfria. Det som kan bli vad som helst.


Jag tror att dessa sidor kan finnas även i vuxna människor. Det är ju vårt ursprung, de behållare vi tappar våra erfarenheter i.

Den sociala programmeringen tappas inte i något kärl. För den är som billig färg kletat ovanpå ett mästerverk.

Okategoriserade

En reaktion på ”Leve det oförstörda

Kommentera

