Är jag ensam?

Till skillnad från många andra ”intellektuella” jag kommit i kontakt med genom åren är jag ingen citatspridare, namedroppare eller teoritjuv. Åtminstone inte medvetet.

Enligt min mening är det bättre att ha en simpel, banal, teori än att försöka verka smart genom att klämma ur sig meningar fyllda med ord hämtade från vetenskapligt vokabulär. Gissa om det fanns gott om sådana kloner när jag studerade.

Själv pratade jag mitt vanliga råa, vulgära och enkla språk. Blev till en början avfärdad som okunnig/naiv, men när jag visade mig komma med egna vidarutvecklingar av diverse teorier blev det annat ljud i skällan.

Språket är som en uniform. Och jag kommer i trasjeans. Samtidigt förstår människor det enkla. Medan de inte vågar visa att de inte fattar ett dyft av det högtravande. Jag föregår med gott exempel.

Anpassning är undergång.

Okategoriserade

4 reaktioner på ”Är jag ensam?

  1. Tack! Jag har redan länkat din… Kanske borde informerat dej? ;DFastnat för ditt språk & dina tankegångar & Ja; anpssning är förödande!

  2. jag är en citatspridare, namedroppare och teoritjuv av värsta sorten 😉 (”Good artists copy, great artists steal” -Picasso)tänker väl att människor behöver gå genom det jag gått genom innan jag framför mina egna banangalna teorier.. men jag håller med. det oförstörda uttrycket är närmast evigheten.

Kommentera

