Stillhet

Nu är jag ledig, efter en intensiv vår. När jag är ledig tänker jag ägna mig åt min favoritsyssla: ingenting. Det finns inget som går upp emot känslan av att inte veta vad som händer nästa dag.

För den sakens skull tänker jag inte ligga och glo i taket. Det blir förmodligen många långa och fridfulla promenader i de närbelägna skogarna, där jag slipper folkmassor, larm och avgas.

Mitt behov av ensamhet har inte fått det utlopp det behövt, och det tänker jag råda bot på nu. Min hjärna fungerar inte om den inte får reflektera ostört med jämna mellanrum.

I morgon tänker jag stirra på trädtoppar. Och lyssna på forsbrus. Och ja, Sofia, du och Alma får följa om ni vill 😉

Okategoriserade

2 reaktioner på ”Stillhet

  1. Underbart! Utan mina ”Ensamstunder” i naturen fungerar jag inte!Du e rolig, du envisas med jag ska skriva en bok… Tack för det! finns det inte tillräckligt me såna böcker?Känns så stort åxå, hur gör man?

Kommentera

