Leve tomheten

Ledighet. Vilka aktiviteter ska du hinna med? Vilka platser ska du besöka? Vilka människor ska du träffa? Vilka sysslor ska du få utförda? För mig är svaret: så få som möjligt.

Det bästa sättet att vila, återhämta sig och bli kreativ är för mig att göra ingenting. Absolut noll. Glo i taket, tänka, drömma, fantisera är förstås en sorts sysslor. Men de ryms inte i en kalender. Och de blir vad de blir. När de blir.

Jag är en social person, och trivs bland de som kan lära mig något nytt. Men samtidigt lever min eremitiska sida alltjämt i det inre, och utan ensamhet dör det kreativa i mig.

Leve apati, tomhet, ingenting. Noll är källan till inspiration.

Okategoriserade

En reaktion på ”Leve tomheten

  1. Tack för dina tankar, jag behöver dom! Om jag någon gång skulle skriva en bok, vill jag ha dina inlägg som ”broar” mellan olka kapitel!

Kommentera

