Om att aldrig ge upp

Den här ormbunken planterade jag på mina föräldrars gräsmatta när jag var sex år gammal. Jag kom med den uppgrävd och klar för plantering.

”Det kommer aldrig att gå!”, ”Ormbunkar behöver vara nära vatten för att växa!”, ”Ingen idé att du försöker!”.Jag planterade ormbunken ändå. För varje sommar som gick växte den sig större och grönare.

Nu är den 25 år gammal, och still going strong. Den har blivit något av en symbol för mig – den påminner mig om att aldrig ge upp.

Låt aldrig någon tala om för dig vad du inte kan göra.

En reaktion på ”Om att aldrig ge upp

Kommentera

