Kallprat

Jag är egentligen en mästare på manipulation. Kallprat. Mingel. Begåvad, som ett dresserat djur. Men också som en kallt beräknande predator.
Jag må vara bra på det, men jag skyr det likt leverstuvning.
Hela konceptet med att verka intresserad, göra sig till och bete sig enligt en underförstådd social kod. Jag mår fysiskt illa varje gång jag försöker. Likväl är det ett av vårt samhälles fundament.
Jag skulle kunna vara totalt ärlig och säga: ”Det du pratar om intresserar mig inte”, men taktikern i mig klarar det inte.
Istället sitter jag tyst, i hopplös tankfullhet. I väntan på ett fördjupat samtal.

Kommentera

