Vädret

Kallprat är bland det värsta jag vet. Bara stå och glappa till ingen egentlig nytta. Ändå gör jag det (om det inte går att styra in samtalet på något intressant!).

Men jag har en dröm:
Att, när någon börjar babbla om vädret och annat kallpratsmaterial, säga:
– Men jag skiter väl för fan i vädret!

Dels för chock-effekten, dels för att jag vill se hur personen reagerar. Men också för att det är så jag känner innerst inne.

EDIT:
Apropå kallprat myser jag fortfarande när jag tänker på filmen Seven, och mördarens beskrivning av mötet med en man på tågstationen (tror jag det var).

3 reaktioner på ”Vädret

  1. GOAHEAD!Verkar vara ett återkommande tema hos dej, det här!Du kanske ska göra slag i saken å stå för att du skiter i det du skiter i…

  2. De gånger jag gjort slag i saken har jag, förvånande nog, fått enbart positiv respons. Även från personer som jag trott skulle bli förolämpade. Men kanske de flesta är less på alla låtsaslekar?

  3. Tror jag med. Brukar tänka om jag fungerar såhär, MÅSTE det finnas fler med mej.. SÅ djävla unik är ingen!!

Kommentera

