Varför bloggar du?

Jag bloggar för att bli av med tankar som etsat sig fast, utan att de bara försvinner. På ett sätt kan man säga att jag arkiverar.
Någonstans där inne tror jag också att jag har något att ge andra. Inte direkt vägleda – snarare inspirera eller kanske till och med provocera.
Om någon får en snilleblixt eller kommer förbi ett hinder efter att ha läst min blogg är det knappast min förtjänst, men det känns bra ändå. Jag avskyr att leda, däremot trivs jag väldigt bra med att lyssna och ge råd.
Varför bloggar du? Ta 15 sekunder och förklara i kommentar här nedanför.

5 reaktioner på ”Varför bloggar du?

  1. Jag bloggar av flera olika skäl beroende på blogg och ämne. Men den grundläggande som hela tiden finns där är att det helt är kul/givande att sprida sina tankar till andra. Visst finns det en portion egotripp i detta troligen. Den som inte anser att den har något att säga – lär inte blogga heller.

  2. Helt klart finns det egotripp i bloggande. Den som bloggar och säger att han eller hon inte vill bli läst är en hycklare. Egotrippen är inte negativ. Det är bra att tro på sig själv i detta janteland 🙂

  3. Kul att förmedla vissa saker; konstiga drömmar, märkligheter på stundtals sömnlösa nätter. Tankar och händelser/upplevelser. Litet också att spara ner saker som jag vill läsa senare. Det har dock varit trögstartat i flera år nu 🙂

  4. Jag vill inspirera, skapa en kreativitet, skapa en känsla av att allt är möjligt.
    Jag bloggar även för att möta nya människors tankar som kan hjälpa mig i mitt projekt. Jag vill ha en dialog.
    Jag skriver också för att det blir roligare att kolla upp saker om jag sedan berättar för någon om vad jag kom fram till. Dessa kunskaps blogg inlägg återkommer jag till själv…där har jag länkar och allt jag behöver för att göra mina projekt.
    Skriver också om projektet så att jag kan kommer ihåg vad jag gjort för eventuellt vill jag skriva en bok i framtiden.

    Jag skriver för att jag vill göra en skillnad, litet som i stort

Kommentera

