Första mötet med Försäkringskassan

Försäkringskassan – Sveriges sämst fungerande och mest hatade myndighet? Just nu sitter jag med pirr i magen och väntar på mitt första möte med denna best.

Jag har aldrig varit sjukskriven eller liknande, och därför har jag ingen erfarenhet av myndigheten. Nu sitter jag här som förälder, vars tio första dagar med barnet krånglat och utbetalningen uteblivit. ”Du har plats…. 173 i kön!”.

Det ”lustiga” är att jag inte känner någon som inte har haft problem med Försäkringskassan. Ska tilläggas att jag inte känner så många som berörs av myndigheten. Nyblivna föräldrar och någon enstaka som är sjuk.

Tur att man är frisk.

”Du har plats 81 i kön”.

Kommentera

