Jag pratar innan jag tänker

Jag pratar innan jag tänker. Och skriver innan jag tänkt klart. Det stör många.

På ett sätt blir det som att slå två flugor i en smäll (1. Fortsätta med något jag trivs med 2. Störa folk).

Men det finns något viktigt i detta: en uppfattning om att man faktiskt kan tänka klart. Man har aldrig tänkt klart! Du kanske har kört fast personligen, men i diskussion med en klok människa fortsätter tankar att utvecklas.

Brukar även få klagomål för att jag ger dubbla budskap. För att jag inte är en enkel paketlösning som inte kan missuppfattas. Men allt har flera sidor, utom det konstlade.

Kommentera

