Så vet du att livet inte är vad det borde

Ser du ofta fram emot att slippa sysslor, snarare än du längtar efter sysslor? Då borde du förmodligen förändra ditt liv.

”Ah, fredag – slippa skiten”, ”Måndag… fem dagar kvar”.
Eller ”Vad kul, på måndag ska jag börja på ett nytt projekt”

Jag kom på mig själv med att hela tiden sikta på att bli av med åtaganden. Pricka av dem från en lista. Stryka dem. För att sedan börja med något nytt, som jag också ville bli av med snarast möjligt. Istället för att längta och se fram emot det som verkligen är roligt här i livet.

Förklaringen var ju väldigt enkel: jag gjorde inte det jag ville, kort och gott. Så jag tänkte ”men då ändrar jag på det”. Och tog bort flera bördor ur mitt liv. Vissa saker är väl så kallade ”måsten”, och finns fortfarande kvar. Men jag tror att mängden ”äntligen av med skiten” har minskat. Siktet är dock alltjämt inställt på att minska dem än mer.

Men tänk efter: vad ser du fram emot? Handlingar eller handlingars upphörande?

Kommentera

