Dags att gå vidare

Jag har gett upp det gamla för något nytt, blivit av med livslånga problem och nått dit jag planerat. Från anställd till starta eget, kvitt dödsångest och in ett tillstånd närmare friheten, för att vara mer specifik.

Därefter har jag svävat omkring som ett torkat löv, utan riktning och mål. Egentligen något jag siktade på, men det innebar dessutom en viss stagnation. Den som nöjer sig stannar.

Misantropi-autopiloten har stått på, utan att jag besvärades av det. Eftersom jag inte fått igång musikskapandet får jag räkna med att det behövs ventilering av något som faktiskt är en stor del av mig. Erkännandet finns där, och det är vackert så. Hellre erkänna att jag inte tål människor rent generellt, än att gå runt och låtsas att jag älskar hela världen.

Nu är jag åter världsförbättraren och frälsaren, som letar efter nya mål och utmaningar. Läsa psykologi? Kolla upp buddhism? Lära mig InDesign en gång för alla? Påbörja skapandet av introspektiv kaosmusik? Det finns flera intressanta projekt som lockar.

Dock: det här med att hela tiden planera, strukturera och jobba efter målsättningar är något jag är kluven inför. Det funkar i arbetslivet, men privat vill jag fortfarande vara det där lövet som blåser omkring lite här och var.

Kommentera

