Skogstur med bror

Lördagen bjöd på en lång och trevlig skogspromenad med min bror. Vi avhandlade ämnen som film, serietidningar, filosofi, företagande, skola, politik, moral och natur.

Min bror är en av få jag verkligen fungerar ihop med. Det handlar inte om intelligens, utan snarare en blandning av intellekt, fantasi och respektlöshet mot auktoriteter. Närmast omöjligt att förklara, men när en person har rätt beståndsdelar känner jag av det direkt. Inget behöver förklaras (och ja – jag har upplevt samma sak med främmande personer).
Vi förlorade oss in i skogen och gick på måfå, utan stigar. Förmodligen det bästa med att gå i skogen är just det. Oplanerat och intuitivt famlande, med intressanta upptäckter som följd. Denna dag snubblade vi över en glänta som var helt gul av kantareller. Jag trodde inte det var sant. Närmare ett kilo svamp hade vi med oss därifrån.
Kantarellgläntan, som numera är bokmärkt i min GPS.
Avslutade aftonen med rökt fisk och hyfsade mängder whisky. I dag värker det lite i huvudet och jag är extra förtjust i kaffe.
Kommentera

