Slut på FRA-hysterin?

Är det någon mer än jag som är less på FRA-frågan? Ju mer brinnande engagemang jag ser på bloggar, i insändare och på TV – desto mer ointresserad blir jag av alltihop. Oavsett utgång.

Jag är nog ingen folkets man. Det här med delaktighet och engagemang, gemenskap, är inte min grej. Superindividualist, introvert och med hög integritet. Ogillar dessutom folkmassor.

Framförallt tror jag inte på demonstrationer och ”högljuddast vinner”. Ju mer tjat, desto mer stänger jag av min perception. Det finns ett missnöje mot förslaget, den saken är klar och politikerna har förstått. Så varför slå in en öppen dörr?.

Den som tror att demonstrationer måste till säger samtidigt ”Jag tror inte på vårt politiska system”. Så fila på ett eget förslag istället för att spika plakat.

För övrigt ogillar jag också förslaget, om ni nu trodde något annat.
4 reaktioner på ”Slut på FRA-hysterin?

  1. Alla ämnen kan ju såklart ha sin bristningsgräns, framförallt om inget nytt säges.Jag själv orkar heller inte demonstrera eller något sådant ”gemensamt”. Men om du är individualist, då kan du ju knappast uppskatta tanken på att bli övervakad heller. Det blir lite av en paradox – jag bryr mig, men jag vill inte engagera mig heller.

  2. Förutom FRA är jag även lite less på ”Fallet Tito Beltran” och amerikanska valet också. Varför ska det tjatas så mycket om allt? Jag läste de första artiklarna för ett halvår sedan (känns det som) och det räckte. Nu är jag sedan länge nöjd.

  3. Antimonite: Nej nej, övervakning tycker jag illa om. Liksom all annan form av överförmynderi.Jag bryr mig också, men tror väl helt enkelt inte på demonstrationer (stenkastningarna i Göteborg, maskerade demonstranter mm har gjort att respekten och därmed verkan i demonstrationer försvunnit).Malin: Ja, jag håller helt med dig. Media går i cykler. Snart är det dags för ”Nytt snöoväder hotar att lamslå Sverige!”-artiklar igen. *suck*

  4. Haha! Ja för ”sommarvärmen kommer nästa vecka” låter ju inte så trovärdigt längre. De rubrikerna var ju inte ens trovärdiga i somras… Fast närmast på tur lär väl vara ”Ny Gudrun hotar åter de småländska skogarna” i och med kommande höststormar.

Kommentera

