Folkmassor och jag

Jag har varit oinspirerad. Därav låg bloggkvot. I dag fick jag inspiration – av negativt slag. Ikea.

Ikea har någon sorts statistik där det står hur många som är i butikerna under vissa dagar. Tisdagar är det dåligt med folk, och ypperligt tillfälle för mig att vistas på Ikea (tänk: det minst dåliga alternativet).

Men ändå: att vistas i butiker är något jag ogillar. Att vistas i folkmassor är något jag ogillar. Lägg samman de två och effekten är dubbel. Att det finns restaurang med god mat i butiken lindrar något, men knappast helt. Det sammantagna resultatet är lidande.

Det jag funderar på är om någon egentligen tycker om folkmassor, alltså njuter av att vara i folkhavet. Konserter? Nej, det gills inte. Jag menar att bara befinna sig i massorna, utan att ha något ”gemensamt” (typ artisten på scen).

2 reaktioner på ”Folkmassor och jag

  1. Du åker ”frivilligt” till Ikea? Jag skulle aldrig sätta min fot där om jag inte var absolut tvungen. Jag brukar kolla deras katalog och sedan säga åt någon som ändå skall dit att handla åt mig. Har fungerat hittills.

  2. Det kan vara rätt trevligt att åka till Ikea för att det blir som en liten utflykt (finns iofs bättre ställen för utflykt). Som tur är brukar både Magnus och jag tröttna ungefär samtidigt och det är när man har gått igenom halva Ikea. Sedan måste man bara stå ut med andra hälften också… Köpcentrat bredvid brukar kunna locka med glass och så kan det bli en tröja eller ett par byxor till Magnus där inne. Jag orkar aldrig prova:/

Kommentera

