På stadssafari

”Ibland lämnar Fantomen djungeln och går på stadens gator som en vanlig man”. Jag jobbade bland folk för första gången på länge, och det var ett välkommet avbrott. Faktiskt.

Jag jobbar helst hemifrån i lugn och ro, men det är inspirerande att komma ut på fältet ibland. I dag har jag intervjuat diverse folk – en av mina favoritsysslor.

Jag ser de korta besöken bland folk som safari. Jag kommer som en särling utifrån, betraktar på avstånd och kommunicerar med de märkliga varelserna, för att sedan återvända till stillheten för att bearbeta information. Balansen är perfekt.

Att jobba på det här sättet var ett av de mål jag hade med att starta eget. De andra var att jobba mindre, men mer effektivt, att få bestämma själv och att slippa gå upp tidigt. Ja, jag avskyr verkligen att gå upp tidigt. Före klockan 10 på dagarna är tortyr.

Författare är nog egentligen det perfekta yrket för mig. Håller faktiskt på med en bok, som ett test.

3 reaktioner på ”På stadssafari

  1. Usch, jag gillar inte heller tidiga mornar. Men jut nu har jag inte alltid några andra val än att gå upp tidigt och när jag jobbar ringer första klockan 05.15. Den andra är ställd på 05.30. Varje dag…

Kommentera

