Tafsa, urinera och spotta

Jag gör ibland saker för att jag inte gjort dem förut. Endast därför. Och då pratar jag om betydligt banalare grejer än att testa knark.

Utanför huset står en skylt som markerar återvändsgränd. Ni vet en sån som ser ut som en hammare mot blå bakgrund, fyrkantig skylt. Efter en promenad i dag insåg jag att jag aldrig varit nära och nuddat en sådan skylt, utan sett på bild och när jag passerat förbi. Ställde mig genast vid skylten och petade på den.

Ovanstående beteende är typiskt mig. Min sambo har annars varit utsatt för diverse ”så har jag inte gjort förut”, och då menar jag inte sånt där som vuxna gör. Typ klämma på hennes näsa eller gnaga på hennes armbåge. Har även inspirerat henne till diverse märkligheter mot mig.

Rör det sig om en mild form av tvångstankar? Tvångstankar är annars sådant som man aldrig gör. Typ spottar en främling i ansiktet, kastar sin mobil i ån eller går av bussen långt åt helvete bara för att jävlas med sig själv.

En annan vana på samma tema är att ”sprida existensen”, som jag kallar det. Genom att, till exempel, röra vid objekt, urinera och spotta på olika platser i världen (alltså inte på ”otillåtna” ställen, utan mot träd i skogen osv) sprider jag delar av mig. Det ger en känsla av trivsel som jag har svårt att förklara. Kanske för att det är så vrickat; att jag blir stolt över att känna mig speciell?

Har ni några vanor av det här slaget?

2 reaktioner på ”Tafsa, urinera och spotta

  1. Dan no more rises!!! Olsson, för HELVETE!! Gratulerar till faderskaperiet. You dörty devil. Hur är det att ha fört generna vidare? Själv fick jag mitt organ tudelat och således obrukbart för ca 3 år sen, pga en fastnad glasspinne i urea. Men jag är rätt glad ändå.På fredag om en vecka, den 14e nov, spelar jag (i The Ugly) och Mackan (i Remasculate) på Rock house i gamla Bögläge! Kom dit om du inte har någe roligare för dig!

Kommentera

