Piskad latmask

Jag är inne i en rätt komplicerad period. Missnöjd med tristessen vill jag bli mer kreativ. Men jag är för lat. Dock: framgångar.

Framgång 1: Jag har återigen börjat träna. Var rätt duktig med joggandet ett tag, men sedan kom det en förkylning emellan och vips satt jag där och kollade skit på TV när jag inte jobbade. Menlösa serier som ingen blir glad av. Nu ska jag se till att hålla i detta. Nu när det är vinter ska jag använda trampgrejen jag investerade i för några år sedan. Har vridit hårt på alla skruvar, så den gnisslar inte mer.

Framgång 2: Jag har tagit upp skrivandet på boken igen. Är fortfarande i inledningen, men det går framåt. Frustrerande nog har jag både story och karaktärer i huvudet, och de måste ut. Nu! Som att ha en sticka i fingret. Eller vara förstoppad. Nu är jag på jakt efter mental plommonpuré med andra ord. När jag ska ha tid att skriva? När jag vanligtvis såg på menlös skit på TV så klart! Varannan dag träning och varannan dag skrivande bör funka.

Symbolerna för fysisk och mental rörelse i vacker symbios.

Återstår att ta upp gitarrspelandet igen, och kanske försöka komponera i datorn. Men det är inget måste. När jag fått igång det ovan nämnda är balansen rätt fin mellan fysisk rörelse och mental sådan.

Något jag dock har saknat är dataspelandet. En bra fantasyvärld är vad jag behöver. Neverwinter Nights 2 ligger där, knappt påbörjat. Min kära sambo spelar ihop med mig, och har kommit lika kort. Sen har jag The Witcher, en gåva från en engelsk kompis, där jag inte ens gjort klar inledningen (tutorial, typ). Nästan bra om Diablo III inte kommer på ett tag…

Kommentera

