Vägskäl

Jag står vid ett vägskäl i livet. Känner för att bredda min personlighet, välja en väg jag inte tagit förut. Men vad ska jag välja?

Jag hörde talas om att en vandrare från Frankrike synts här i krokarna, på väg mot fjällregionen. Jag var just i tankar om vilken väg jag ska ta vidare i livet. Blev en aning avundsjuk på den där vandraren, utan att veta något mer om honom.

Jag är en vandrare jag med, med skillnaden att jag stått still länge. När jag väl börjar röra på mig igen kommer det att vara åt ett oprövat håll, vad det nu kan innebära för en person som jag. Är ju knappast en praktiker, så frågan är om jag ska väga in något alternativ av det slaget.

Valet står i mångt och mycket mellan konstnärligt, socialt och praktiskt. Teoretiskt är inget som lockar längre. Inte just nu i alla fall – har ägnat för mycket av mitt liv åt grubblande.

Kommentera

