Bra med nystart

Det var sannerligen ett bra beslut att starta en ny blogg. Sitter här och får hålla tillbaka mig själv, så att jag inte skriver för många inlägg innan folk hittar hit.

Ämnena är i stort sett samma, med skillnaden att det inte blir lika mycket negativitet/dömande/gnäll som i egocentralen. Upplägget är lika, i stort.

Så vad fan är skillnaden?

Det är mer ordning! Kolla etiketterna. Hade ett par 100 i den förra. Det blev ohållbart. Formateringen är enhetlig och bra, enligt mig själv. Fetstilt ingress i alla inlägg, samt radutjämning, ger ett artikelliknande utseende.

Sen var det erfarenheten. När jag startade den andra, för över tre år sedan, visste jag inte vad jag skulle skriva om. Och inte heller hur. Nu har jag mer koll, och bloggar dessutom snabbare.

Den här bloggen kommer att bli riktigt bra. Kanske till och med värd att nämna 😉

4 reaktioner på ”Bra med nystart

  1. Den här bloggen ser mer strukturerad och bättre ut faktiskt. Temat med ”mannen från skogarna” är bättre och mer intressant också än det förra med egocentralen.

Kommentera

