Skogsmusik

När jag lyssnar på det här sätter drömmarna igång direkt. Jag vill bo i en koja i skogen, dit man bara kan ta sig med helikopter.

Mitt bland granar och tallar som ingen planterat syns rökpelaren från vår skorsten. Där inne sitter Alma och ritar, medan Sofia bloggar via telefon.

Jag är 50 meter utanför huset och fiskar upp dagens middag från floden. Bland stenarna bredvid mig står ett glas hemgjort öl.

Ifall fiskelyckan skulle tryta går det att äta av det rökta hjortköttet i jordkällaren tillsammans med ugnsgrillade rotfrukter – egenodlade så klart.

Kommentera

