Stora bloggpriset

Det ska ju delas ut pris. Själv kommer jag knappast att vinna något, men frågan är vem jag själv skulle nominera.

Läser så få bloggar att det egentligen inte är värt att fundera. Alla de där ”stora”, som får politiker att ändra beslut med mera tycker jag är tråkiga. De flesta skriver sjukt långa inlägg som är så välformulerade och uppsatsliknande att jag blir ledsen.

De jag läser, som inte är privata dagboksliknande bloggar från de jag känner, är:
Bravepeople.se – den positivaste blogg jag vet. Aldrig klagar och gnäller han, men tar istället upp intressanta ämnen och frågeställningar utan att vara flummig. Har ett öppet och vägledande sätt att skriva.

Terra Incognita – en av de mest pålästa personer jag stött på i bloggkretsar. Han skiter i att ställa sig in, och dundrar på i sin egen stil. Skönt och politiskt inkorrekt.

ProjektPåRiktigt – har en intressant levnadshistoria som behöver berättas. Som bäst när hon skriver om sitt förflutna som knarkare och burfågel, och de erfarenheterna skulle passa i bokform.

Blackwater – skriver om vardagliga saker på ett udda sätt som måste upplevas. Skriver om sådant som är på gränsen, men på ett oförklarligt bra sätt. Tänker ofta udda tankar som man ändå känner igen. Måste som sagt upplevas.

Ni fyra kan dela på priset. Det där med kategorier orkar jag inte sätta mig in i.

En reaktion på ”Stora bloggpriset

  1. Tack!Det värmer MER än ett djävla ”Tpplistepris” ska du veta!Håller med om att det där med kategorier är tröttsamt…God jul ska man kanske säga i dessa tider?Va fan; Gott liv önskar jag istället!

Kommentera

