Årets sista inlägg

År 2008 går mot sitt slut, med allt vad det innebär. Jag önskar er ett nytt år, där drömmar går i uppfyllelse och elände uteblir.

Vad spelar det egentligen för roll att några siffror ändras? Rätt mycket egentligen – det är så vi ”designat” det här samhället. Sen kan man förstås ifrågasätta vad vår tideräkning baserats på…

För mig var 2008 förändringens år. Jag slutade på tidningen och startade företag. Jag blev pappa för första gången. Jag lärde mig betydligt mer om mig själv än något annat år. Jag insåg att jag vill hjälpa människor att uppnå sina mål, snarare än att nå framgång själv. Jag insåg att jag behöver destruktivitet för att kunna göra något konstruktivt.


Nyårsmiddag
Firar årsskiftet här hemma med sambo, dotter och katter. Grillade vitlöksmarinerat älgkött och baconinsvepta cocktailtomater. Åt med hemlagad potatisgratäng, grönsallad och ett glas iskallt tjeckiskt öl (Starobrno – godare än Staropramen).

Köttet var inte övergrillat, som det kan verka på bilden. Älgkött är mörkt av naturen, och marinaden innehåller soja. Dricker lite mer öl och ser på gamla Bond-filmer. En bra kväll. Om det inte vore fel tid i månaden hade den kunnat avrundas på ett perfekt sätt. If you know what I mean.

Mitt nyårslöfte är att den här bloggen ska bli roligare att läsa. Gott nytt år!

Kommentera

