Frosseri, alkohol och det som blev resultatet

Utan att det var tänkt blev jag riktigt jävla idiotfull på nyårsafton. I efterhand förstår jag, som vanligt, inte varför jag inte kan ”sippa” på ett glas – nej, det ska tömmas och i med nytt.

Märkte inte av hur illa däran jag var förrän jag kom hem. Firade ju med sambon hemma, och drack fem öl och ett glas vin. Påverkad blev jag av det, men inte så att jag raglade och gick snett. Det var trots allt jämnt fördelat under hela kvällen.

När Sofia gick och lade sig tog jag en promenad till mina morföräldrar för att se vad de hade för sig. Visste att min bror och flickvän firade där. Välkomnades med ett par öl och ett par whisky, sedan hällde jag (och morfar) i nytt, och nytt och nytt. Det var ju gott, så jag såg till så att glaset inte var tomt.

Gammelgubben blev trött, full och mådde allmänt dåligt. Whisky och hjärtmedicin är inte så bra kombination, antar jag. Så vi hjälpte honom i säng och lämnade residenset. Jag gick ostadigt, men mådde inte dåligt.

När jag gått och lagt mig snurrade det till och jag fick springa upp på toaletten. Få fysiska känslor är så obehagliga som den där snurren. Det är som om hjärnan fastnar i en sorts rotationsloop.

Det fanns mycket som ville upp, för att uttrycka det milt. Spydde full tvättstället eftersom jag inte fick upp toalocket i tid. Hade ”garnerat” ovanpå, så jag ville inte byta till toaletten halvvägs in i tömningsprocessen. I morse mådde jag riktigt illa, och fick till på köpet rensa vattenlåset på tvättstället som jag orsakat stopp i.

Minnesvärd början på året, kan man säga.

Det här med att bara ösa in går överens med min personlighet i övrigt. Jag är en frossare. Ser jag en chipsskål kan jag inte låta den vara tills den endera är tom eller jag har fått nog. Dricker jag kaffe glömmer jag ofta bort att njuta medan jag dricker. Plötsligt är koppen bara tom.

Jag vill jobba bort det här beteendet, som för övrigt inbegriper annat än sådant som kan ätas. Jag vill kunna ”sippa” på saker, njuta och stanna i tid. Kort sagt: jag behöver disciplin.

Sorry för detaljerna angående hardcorespyan. Men kom ihåg att jag hade kunnat fotografera tvättstället innan det rengjordes, och posta bilden.

3 reaktioner på ”Frosseri, alkohol och det som blev resultatet

  1. 🙂 förstår vad du menar med att köra fullt ut.. det är skönt, och jag tror att det är meningen,, men med rätt saker.. inte med fel saker.

  2. Hmm, då undrar man om grunden till denna hets och frosseri?Kanske ska testa låta Sofia bestämma när och hur många chips du får ;). För att vänja kroppen vid en annan takt. En rätt kul grej med många utvecklingsmöjligheter.Jag tycker f.ö den känslan är rätt så trivsam; man ligger i sängen och kisar mot taket som verkar röra sig medurs. Så länge det inte trycker mot huvudet – då blir det toaletten.

  3. först tyckte jag du skrev: ”när man ligger i sängen och _kissar_ mot taket”.. kan tänka mig att det med vore trivsamt på ngt annorlunda, frigörande vis 🙂

Kommentera

