Två miljoner för ett knull

Skulle du ligga med en motbjudande människa om priset var rätt?

Ponera att någon du absolut inte attraheras av erbjuder dig pengar. Mycket pengar. Två miljoner kronor. Skulle du tacka ja?

Om inte: varför? Är det faktumet att du redan har förhållande, barn eller liknande – alltså rent ”praktiska” faktorer, och att du skulle göra anhöriga illa? Om inte, är det för att du skulle känna dig billig?

Det måste så klart finnas ”fysiska förutsättningar” för att det ska fungera. Jag kan tänka mig att det är mer aktuellt för män. Själv skulle jag hindras av just detta.

Jag skulle även hindras av det svek det skulle innebära mot min familj. Men låt oss säga att familjen skulle godkänna ”extraknäcket” med allt vad det innebär för gemensamma aktiviteter (jorden runt-resa typ).

Låt oss höja svårighetsgraden. Personen som betalar är inte längre motbjudande. Det är någon du skulle vara attraherad av, men inte ha känslor för. Skulle det förändra ditt val? Kom ihåg att det är ok med dina anhöriga med mera.

Skulle du göra det? Skulle det vara mer ok om din partner gjorde det, för er skull?

Och den sista frågan för dagen: varför är det ”fulare” att ha sex mot betalning i 15-40 minuter än att stå vid ett löpande band i 40 år med ett jobb du hatar? När lidande står mot lidande ter det sig lite som att väga långvarig tandvärk mot att dra ur tanden (och lida en kortvarig, starkare smärta) och bli kvitt värken.

Jag förstår om du undrar: Nej, jag har inte fått något ”erbjudande”.

En reaktion på ”Två miljoner för ett knull

Kommentera

