Beröm till dig

Ta en stunds paus och tänk igenom vad du åstadkommit det senaste året. Ge dig själv en applåd.

Kollade nyss igenom vad som hänt med företaget under det gångna året. Uppstart samt en rad projekt, som alla lett till belåtenhet hos kunderna. Lön som kommer från intäkterna, inte från lån eller liknande. Allt tack vare oss själva, faktiskt.

Jag är urusel på att nöja mig. Alltid kan det bli bättre. Aldrig är jag stolt och lutar mig tillbaka. Men det borde jag göra med jämna mellanrum. Det borde alla göra. Lägga undan piskan, slappna av och låta egot svälla ut som en nyjäst deg. Därefter går det att vrida upp ambitionsapparaturen till 11.

Om du har problem att få till egoboosten: tänk på något du är bra på, som du är bättre på än de flesta. Föreställ dig den sysslan i händerna på en amatör. Subtrahera föreställningen från dig själv och se vad du får.

Kommentera

