Smal, brun och…kåt?

Jag skrattar åt rubriksättningen ”Ville bli smal och brun – hamnade i koma”. Men när jag läser artikeln ser jag något ännu bisarrare.

Tydligen har företaget som gör bantningsmedlet utlovat att användaren ska bli smal, brun och kåt. Ja, det står kåt – inget stavfel. Jag menar, vad har de tre med varandra att göra?

Och vem är dum nog att gå på den här typen av kampanjer? Det är den eviga frågan.

Det för tankarna till patienter här i området som anmält en tandläkare. Tandläkaren konsulterade ökända flummare (virvlat vatten, energier, kristaller etc), som pekade ut sjuka tänder. Det hela gick till på följande sätt:

  1. Patienten satte fingret på en tand.
  2. En av flummarna höll i patientens hand.
  3. Den andra flummaren försökte vinna armbrytning med den första flummaren.
  4. Om det gick att bryta ner armen skulle tanden ur, annars inte.
Någon hade tydligen fått ett tiotal tänder plus halva käken urtagen.

Vem går på detta, och varför?

4 reaktioner på ”Smal, brun och…kåt?

  1. Det kan väl för helvete inte vara sant!?Ingen kan vara så dum. Nej? Ingen kan vara så dum. Som före detta reporter måste du gräva djupare i. Om det finns källor som bekräftar historien, tänker jag säga upp min mänsklighet.

  2. Jodå, det är sant. Vad värre är var det ett flertal patienter som gick på det hela. I efterhand tyckte de att det kunnat hända vem som helst…Fallet är ett par år. Tandläkaren fälldes, men flummarna/homeopaterna utvinner fortfarande energier och andar (eller dylikt) ur stenar, virvlar vatten och säljer plastbitar som avleder strålning från mobiltelefoner…

  3. Källor? Jag litar på dig, men detta vill jag läsa om. Om inte annat för att återigen övertyga mig själv om hur illa det kan gå, om man lyssnar för mycket på sin eskapistiska / romantiska röst…Ia, Cthulhu!

Kommentera

