Överlevnadskit snart komplett

Jag berättade ju att jag ska utbilda mig själv i överlevnad. Jag har nu beställt boken. Kniv fick jag i present.

Har väl inte direkt förankrat projektet med de närmaste. Nämnt det har jag gjort, men kanske tror de att det handlar om en litterär resa som vanligt.

I vilket fall fick jag en kniv (typ samekniv) på min 32:a födelsedag. Fick även en hopfällbar såg som det var ett jävla bett i (ja, både bildligt och bokstavligt) Boken av John ”Lofty” Wiseman är beställd och kommer väl om några dagar.

Funderar på om jag skulle ha haft en kniv av kommandotyp också. Mest för att det är coolt, ska erkännas. Men även för att samekniven är avsedd för slakt och rensning av fisk. Bladet är kort, och kommer att bli förstört om jag ska skära slanor och liknande.

Kommandokniv

Jag har gjort en egen kategori för det här projektet i bloggen. Alla inlägg som har med detta att göra kommer att finnas under etiketten projekt överlevnad. Återkommer när jag har något nytt att berätta.

2 reaktioner på ”Överlevnadskit snart komplett

Kommentera

