Vinterharmoni

Tio grader kallt, klarblå himmel och sol. Hjärnan går i baklås, på ett bra sätt.

Otrampad snö

Går det att tänka riktigt bra tankar om man mår riktigt, oförskämt, bra? Ibland tvivlar jag på det. Som i dag. Har tagit en paus i arbetet och gått en stillsam vinterpromenad med sambon och bebisen. Är så nöjd att jag bara njuter och kopplar bort hjärnan.

Undrar ibland varför jag bor kvar i Sverige, vad som håller mig här. Påminns gång på gång, ett mycket starkt skäl: naturen. Inte fan skulle jag känna samma sorts samhörighet med några palmer i Thailand? Sen gillar jag faktiskt kylan. När det biter i kinderna och man pratar som ett fyllo för att läpparna är kalla, då kan det vara riktigt bra.


Bättre än Thailand

Passande nog släpper utmärkta Blut Aus Nord tydligen sitt nya album den närmaste tiden. Då blir saker och ting ännu bättre.

Kommentera

