Personligt eller med integritet?

Jag fick ett mail angående mina planer på att bli mer personlig i bloggen.

Din blogg är bra och trevlig. Jag vet inte om en mer personlig vinkling skulle ge så mycket, eller? Som det är nu så håller du ju distans och integritet.” står det i mailet, som är från en nära vän.

Kanske borde jag fundera ett tag. Någon som håller med eller inte håller med? Är det alltid bra att vara personlig i bloggar?

Själv fick jag för mig att jag skriver stelt och oengagerande, opersonligt. Men det är ju samtidigt så att jag inte vill vara dömande, och då är det knepigt att få till den rätta balansen.

Förresten känns det rätt… överdrivet (i brist på bättre ord) att sitta här och vara så självkritisk i en blogg. Men är man pretentiös så är man 😛

Kommentera

