Nattmusik

Bjuder er en av mina absoluta favoriter till läggdags. Arcturus eminenta ”La Masquerade Infernale” är en av de skivor jag spelat absolut mest genom åren.

La Masquerade… kom 1997. Originalmedlemmen/textförfattaren/sångaren Garm fanns fortfarande i bandet, och bidrog till en litterär stil i texterna som jag tyckte mycket om. Det här albumet behandlade klassiska djävulska teman i konsten.

I avslutningsspåret, som kan avnjutas nedan, är det ängeln Lucifer som talar till sin forne ”husbonde” efter att ha blivit utkastad från landet bortom Pärleporten.

2 reaktioner på ”Nattmusik

  1. Det har inget med inlägget att göra, men jag retar mig på ”är en av de skivor jag spelat absolut mest genom åren”.Om du har spelat den mest, har du spelat den mest. Det finns inget absolut mest, det finns mest. Sen kommmer näst mest etc.

Kommentera

