Ätbara presenter

I dag ska jag, rätt sent omsider, gratuleras på min 32:a födelsedag. Några onödiga prylar är inte att vänta – vi firar på restaurang istället.

Jag kom på den där idén för ett par år sedan. Istället för att de närmaste köper prylar får de skramla och bjuda mig på restaurang istället. Betydligt trevligare. De flesta prylar jag vill ha är för dyra för att ge bort i present ändå.

Det finns inte så mycket som slår att bli bjuden på mat, åtminstone inte om man är som jag. Den här gången ska vi på ett lite finare ställe och äta plankstek. Jag ser även fram emot att testa lite nya ölsorter.

Umgängesbiten är en bonus det med. På restaurang är det ingen som kan springa omkring och passa upp, eller rastlöst irra omkring med mobiltelefon mot örat. Alla sitter ner och slappnar av. Och njuter av tillvaron.

Nu börjar jag låta som Carl Bildt, inser jag lite roat. Han har en rätt stel/torr stil blandat med livsnjuteri i sina redogörelser. ”Noterar att jag ingalunda var sist tillbaka till hotellet” och liknande.

2 reaktioner på ”Ätbara presenter

Kommentera

