Kusligt

I ”Via the End” från senaste Deathstars-albumet finns en speciell textrad som jag reagerade på direkt första gången jag hörde låten. Nu vet jag varför.

Det handlar alltså om hyllnings/minneslåten till en Deathstarsmedlems döde bror. ”I understand now, the toll of the bell” sjunger sångaren.

Jag trodde det rörde sig om att brodern hört en klocka strax innan han fick dödsbeskedet, men det finns en snillrikare lösning. Som dessutom fick mig att rysa till. Bifogar nedan texten till ”In the Cold Winds of Nowhere” från 1993 års album ”The Somberlain”. Jag har kursiverat en speciell mening i texten.

Om jag har rätt fanns alltså dessa planer redan 13 år, kanske tidigare, än textförfattaren gjorde allvar av dem. Hela texten handlar för övrigt om just detta, tycks det.

Kommentera

