Självsanering

Det är dumt att förakta människor för att de skaffar fula attribut till sina hus.

Går förbi en persons hus. Lägger märke till att den nya trappan inte passar ett dugg med själva huset. Vitt trä på brun sten.

Inser hur engagerad jag blir för något som egentligen är fullständigt irrelevant. Varför ska jag bry mig om någon har ett fult hus? Någon jag inte ens känner.

Den här typen av beteende ska jag ifrågasätta i mig själv. Typisk grund för skitsnack och skvaller, som är det verkligt föraktliga.

En reaktion på ”Självsanering

  1. Det där har med åldern att göra. Man ”kommenterar” mer och mer ju äldre man blir. Det kommer bara bli värre ska du se… 😀

Kommentera

