Bloggintervjuer

Jag har ett nytt bloggprojekt på gång. Planen är att då och då presentera intervjuer med olika bloggare.

Eftersom jag har ett förflutet som tidningsskribent ligger intervjuer nära till hands. Inom den närmaste tiden kommer jag att kontakta några av bloggare jag finner intressanta. Det ligger så klart närmast till hands att välja bland de jag följer, men med tiden får jag förhoppningsvis in tips eller snubblar över andra intressanta personer.

Den som tackar ja kommer att bli intervjuad via mail eller MSN. Baserat på de svar jag får, och det jag ser när jag tittar igenom respektive intervjuoffers blogg, skrivs sedan en artikel som presenteras här i min blogg. Det är inte tänkt att bli några torra referat av innehållet. Det är så klart relevant med en beskrivning, men jag kommer att fokusera på varje bloggs särart.

Har inte bestämt mig om den intervjuade ska få läsa artikeln i förväg. Några åsikter på det? Det finns både för- och nackdelar med det. Jag ska ju inte leka Janne Josefsson, så det blir inga personangrepp eller liknande (även om det naturligtvis hade gett visst underhållningsvärde).

Den som är intresserad kan anmäla intresse i kommentarsfältet (dock inget krav för att bli intervjuad). Jag mailar i så fall över frågor efter att ha kikat lite på din blogg och bildat en uppfattning om vad jag ska fråga. Garanterar inte att jag väljer just din blogg, och allting görs så klart i mån av tid.

Kommentera

