"If you digest all evil you have no fear"

Jag fortsätter följetongen om döden.

Denna gång med ett kort filmklipp om Aghori, en hinduistisk sekt som tillber Shiva. Kända för att de äter sina döda bland annat. Jämför deras syn på döden med din egen.

Citatet i rubriken är tänkvärt. Det stämmer ju faktiskt, på sitt sätt.

Det finns mycket mer att hitta om Aghori på YouTube. Men jag tycker denna korta snutt från National Geographic är en bra introduktion.

2 reaktioner på ”"If you digest all evil you have no fear"

  1. Jag vill äta ditt lik. Kan man möjligen skriva ett kontrakt som gör det möjligt? Om så är fallet, lovar jag att du får äta mitt lik. Om vi båda dör så, att ingendera är möjligt, vill jag bli skyburied.

Kommentera

