Bloggintervju #1 kommer i morgon

I morgon publicerar jag den första artikeln i min nya följetong. I den porträtteras ingen mindre än Terra Incognita.

Vad har ni att vänta er? En hel del religionskritik, prat om geologi och samhället. Plus en mer personlig dimension.

”En av evolutionen skapad nödlösning som hjälpte oss att få sinnesfrid när vår intelligens ökade, men inte kunde ge oss svar på allt” säger han om religionen, bland annat. Och erkänner att han inte kan med att inte alla tycker som han.

Får inte missas, med andra ord.

När det gäller bloggintervjuerna kan jag för övrigt säga att de intervjuades åsikter inte nödvändigtvis sammanfaller med mina egna. Nu låter det som att Terra har något kontroversiellt att säga i intervjun. Men nej, det är inte främst på grund av honom jag vill svära mig fri. Jag planerar nämligen att få till intervjuer även med extrema människor.

Slutligen: Jag har sex inplanerade artiklar med olika bloggpersonligheter än så länge. Dessa räcker ett bra tag. Men jag vill redan nu ha tips på andra värdiga intervjuoffer. Nazister, satanister, Jehovas vittnen, vanliga underfundiga människor, politiska bloggare, new age-människor och kommunister – ni bestämmer. Enda kravet är att bloggen/bloggpersonen är intressant och sticker ut en aning. Behöver ju lite tid på mig att ”läsa in mig”. Det är därför jag är ute i tid.

Kommentera

