Intresse eller ointresse?

Jag vacklar för alltid mellan två ytterligheter: att bara sköta mig själv, eller försöka få resten av världen att skärpa sig.

Innerst inne tycker jag det är helt fel att försöka pracka på någon annan mina åsikter. När någon gör det mot mig blir jag ilsken.

Samtidigt kan jag inte tolerera en stor del av de dumheter jag hör och ser dagligen. Då vill jag förändra människor, få dem att förstå.

Det politiska intresset och ointresset följer med dessa två alternativ.

Kommentera

