Den spruckne

Min personlighet är spräckt på mitten, som en trasig tavla. Dubbelheten finns på så många nivåer att jag förmodligen aldrig kommer att bli nöjd med mig själv.

Å ena sidan vill jag vara riktigt bra på något, utveckla en speciell talang. Å andra sidan brinner jag för att hjälpa andra till framgång, med en möjlighet att vara Loke dold bakom gardinen.

Jag högaktar det avskalade, de som gått sin väg själv. Samtidigt ser jag tjusningen i det bildade, den som alltid har ett citat från en namnkunnig person redo.

Jag vill leva enkelt och jordnära, men samtidigt sitta i ett högteknologiskt fort med fjärrkontrollen i handen.

Jag vill ha en fast punkt i tillvaron och ett tryggt hem, men samtidigt vandra dammiga stigar i trasiga kläder.

Jag vill hjälpa de svaga, kämpa för rättvisa. Och jag vill bestraffa vekheten, fegheten och flockmentaliteten.

Jag vill tala om för människor hur de bäst ska leva sina liv. Jag vill låta var och en göra som den vill – det finns inga sanningar.

Jag söker frid och insikt, ett andligt hem. Men ändå det ljuva ingentinget.

3 reaktioner på ”Den spruckne

  1. Jag känner verkligen igen mig själv i det du skriver, vi kan bara hoppas att även denna inre konflikt har ett syfte som kan bidra till vår högre utveckling!

Kommentera

