Sällskap

Min bror flyttar ut hit i obygden kommande helg. Därmed råds bot på bristen på intellektuell stimulans, som varit mitt enda problem.

Jag har fått mitt behov någorlunda tillfredsställt via bloggar, mail, chatt och liknande. Men inget slår ett direkt samtal (nej, inte telefon heller).

Nu ser jag fram emot timslånga irrfärder utanför vägar och stigar, bildligt som bokstavligt talat.

Under några år var jag och min bror totalt synkade i tankarna. Enstaka ord räckte som kommunikation. Något som ledde till att vi inte hade så mycket att tala om. Vi separerades när kvinnor kom in i bilden, och avståndet växte.

Nu har vi annorlunda synsätt, tankar och annorlunda liv. Upplagt för intressanta samtal.

Välkommen.

Kommentera

