Fysiskt arbete är underskattat

Jag har ägnat två dagar åt att hjälpa min bror flytta. Det känns bra med lite fysiskt arbete. Helt klart underskattat att ta i lite och släppa fram machomannen i sig.

Nu har jag varit förkyld ett längre tag, och därmed inte kunnat träna som vanligt. Mestadels är det löpträning och trampande på maskin som gäller för mig, men jag borde införa ett styrkemoment.

Möjligheterna öppnar sig i den nya bostaden. Där finns det plats för ett gym, med roddmaskin, skivstång och hela köret. Rummet ska naturligtvis förses med musikanläggning, så att jag får lite extra inspiration.

Mitt levnadsideal tillåter ingen soffpotatis-livsstil 🙂

Kommentera

