Vad för dig genom livet?

Vilken är anledningen till att du går upp ur sängen varje dag?

Om du har flera, nämn de viktigaste.

3 reaktioner på ”Vad för dig genom livet?

  1. Oj… Vet inte om jag kan ge ett bra svar. Troligtvis går jag upp ur sängen pga en allmän livsglädje, som i sin tur bygger alla små saker som gör livet mer positivt än negativt.

  2. Ja, det är något åt det hållet för mig med. Jag kan inte förklara det riktigt, och därför gjorde jag ett inlägg.För den som har en enda anledning borde det väl falla om den anledningen faller, tänker jag.

  3. Mmm… Det lär vara farligt att basera hela livsmeningen på en enda sak. T ex har jag hört troende säga att deras liv vore meningslöst ifall Gud inte fanns.Men sedan tror jag att enstaka saker kan rasera allt, t ex om man går in i en djup depression. Då hjälper det inte att man innan hade en massa glädjeämnen. Så en god hälsa lär vara en grundförutsättning för att alla småsaker ska spela roll.

Kommentera

